Breder kan haast niet!
Stel je hebt een 350Z, Copen en een RX7. Dan heb je alles wat een JDM hartje begeert zou je zeggen. Nou “big guy” Rob heeft een erg groot JDM hart. Dus moest er een Supra komen. Maar wel één die niet volledig standaard is.

De RX7 is immers ook voorzien van RX8 neus, 2-Tone lak etc. De Supra zou echter een bizarre transformatie ondergaan. Eén van de meest extreme bodykits moest en zou erop komen. Zijn vertrouwen legde hij in de handen van de mannen van Next Level Automotive welke banden hebben met het Engelse VAD Design. Bekend van extreme widebody kits voor Porsche’s, BMW’s en dus ook voor de Supra. De bodykit kreeg de naam “SpeedWells”. VAD heeft inspiratie opgedaan bij andere fabrikanten en daar extreme widebody panelen aan toegevoegd. De Supra is maarliefst 7,5CM per kant breder dan origineel.



4CM er bij en je hebt een vrachtwagen rijbewijs nodig. De bijbehorende diffuser kreeg een carbon kuur en door NLA werd ook nog een carbon splitter gemaakt die onder de voorbumper een plekje kreeg. De bodykit werd verder aangevuld met een TRD 3000GT achterspoiler met een carbon blad met daar onder een Ridox low level spoiler. Ridox werd ook om hulp gevraagd bij de sideskirts en leverde mooie sideblades die in kleur mee werden gespoten. De motorkap is custom made door NLA om het exterieur plaatje compleet te maken.



Natuurlijk kan je niet met “skinny wheels” rond gaan rijden met zo’n extreme verbreding. Maar “zomaar een setje brede wielen uit het rek” vond Rob te min. “Laten we met de wielen dan ook maar extreem gaan”. Ook hier werd VAD Design voor ingeschakeld. Een set custom 2-delige wielen werd ontworpen in vrij heftige maten. Voor 19″ 9,5. Achter 19″ 13,5J!. Als je dacht daar stopt het met “bizar”, dan heb je het mis. De randen van de wielen werden “geskinned” in echt carbonfiber. Het was dan ook niet gek dat Rob op JapFest 2020 met de “Best Of Wheels” beker aan de haal ging.

In 2020 werd de Supra bij NLA voorzien van een nieuwe krachtbron die een betere basis bied voor de toekomst. Want toekomst plannen zijn er genoeg. Wie weet komt de Supra dan weer voor onze lens.


